marți, 5 mai 2009

Excursie Deva

Lacul de la Cincis.
Deasupra, pe deal, un motel cu mancare buna si peisaj superb.
Servirea ok. Recomand papansii.
Site web: www.cincis.ro

Cetatea lui Iancu de la Hunedoara.
Taxa intrare = 8 lei.
Taxa foto = 5 lei.
Frumos si plin de istorie, cu exceptia prizelor si intrerupatoarelor de secol 20
si a butucilor Yale de pe usile vechi si inchise.
Tablite de ghidare putine si lacunare.
Mergi, vezi si pleci, fara mari explicatii.
Souvenir-uri extrem de scumpe.

Biserica din Densus. Functionala.
Fara intrare, fara taxa foto.
Intrezis fotografiatul in interior.
Cladita cu pietre de la Sarmisegetusa din cate am inteles.
Secolul XIII pe tabla de la intrare.
Poza e facuta in spatele bisericii.

Pe Retezat, pe Valea Mare (din cate retin denumirea).
Drum foarte bun cu exceptia ultimilor 3 km.
Peisajul este superb

Zimbrii de la Hateg.
Din nou dezamagitor.
6 animale tinute intr-un tarc de aprox 2000 mp.
Taxa intrare = 3 lei.
Fara taxa foto din cate am observat.

Cetatea de la Deva.
Se urca cu o telecabina pe o panta cu inclinatie destul de mare,
pe care eu am evotat-o avand in vedere raul meu de inaltime.
urcat/coborat cu telecabina = 10 lei
Mai exista si varianta pedestra.
Cetatea a fost inchisa pentru renovari.


Prima obiectiv vizitat a fost Sarmisegetusa Traiana.
Am fost dezamagit de gramada de pietre cu vechime,
reconditionate cu mortar din anii 2000.
Intrare = 3 lei.
Taxa foto = 10 lei (poate fi eludata daca bagi aparatul in buzunar la intrare)


Am plecat in excursie de 1 mai.
Ruta: Oravita - Anina - Resita - Caransebes - Hateg - Deva.
Obiectiv: Sa vizitam cat mai mult.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu